2013. november 5., kedd

Házi bőrradír

Annyiféle bőrradírt használtam már, mind drága volt és egyik jó volt, mások kevésbé hatásos. Ötletelgettem, mit lehetne tenni, hogy ha már kifizetek egy csomó pénzt, ne kelljen folyton csalódnom. Megvan a megoldás és szinte csak pár fillért kell költenem vagy elég csak a konyhába mennem.
Otthon is sok dolog van, amit simán használhatok, használhatunk bőrradírként.


Cukor
Egy kanál cukrot keverj el egy kis olívaolajjal. Ha nincs otthon olívaolaj, akkor használhatsz citromlevet, mézet vagy vizet is, hogy sűrű masszát kapj. Ha megfelelő állagú lett, nincs más dolgod, mint jól bedörzsölni vele az arcod.

A sóval készül arcradír lényegében ugyanolyan, mint a cukorral készült, csak ugye a cukor helyett sót használsz. Az olajat helyettesítheted vízzel is, mivel ha túltelített oldatot készítesz, akkor nem oldódik fel a vízben a cukor még mielőtt az arcodra kennéd.

Kávézacc:
A kávézacc szemcséi miatt tökéletes bőrradír, ráadásul attól sem kell tartanunk, hogy esetleg feloldódik a folyadékban. Ugyanúgy elkeverhetjük citromlével vagy olajjal, mint az előző két esetben.


Búzakorpa
Joghurttal és mézzel keverve igazán tápláló bőrradír. Radírozás után kis ideig a bőrödön is hagyhatod, hiszen minden összetevője tele van ásványi anyagokkal, amiktől szép és puha lesz a bőröd.

Élesztő
Már egy előző bejegyzésemben írtam az élesztős arcpakolásról, ami egyben tökéletes arcradír is. Aki nem olvasta volna: 1 kocka élesztő + tojássárgája vagy kis méz. Készítsd kenhető állagúra, ne folyósra! Kend az arcodra, a szemkörnyéket kikerülve. Hagy rajta, amíg teljesen meg nem szárad, majd dörzsöld le. Ami az arcodon marad, öblítsd le langyos vízzel. Hetente egyszer elég használni.

Nos, én a búzakorpás módszer kivételével már mindegyiket próbáltam. Kedvencem az élesztős arcpakolás+bőrradír, de a sós-olajos és a kávézaccos keverék is nagyon bevált, bár az utóbbinál kicsit furcsa volt nekem az erős kávéillat. Szerintem érdemes kipróbálni mind, aztán eldöntöd, neked melyik tetszik, melyik válik be a legjobban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése