2013. december 4., szerda

Stílusváltás, de hogyan?

"A stílus az egyetlen olyan igazi luxus, amit bárki megengedhet magának, függetlenül attól, hogy mennyi pénze van. Ez olyan dolog, ami velünk született, de tanulható, feltéve, ha megvan hozzá az emberben a kellő intelligencia." Giorgio Armani

Én igazi nagy stílusváltó vagyok. Akik évek óta ismernek, tudják, hogy már mindenfélét kipróbáltam szélsőségestől az elfogadhatóig. Lehet, hogy van, aki azt mondja, hogy még nem találtam meg a stílusom és azért csinálom még mindig, de az igazat megvallva csak szeretem a változatosságot. Édesanyám is folyton változtatja a stílusát, csak velem ellentétben ő nem a drasztikus fordulatok híve. 


A stílusváltással kapcsolatos első dolog, amit leszögeznék, hogy nem megy az egyik napról a másikra. Kivéve, ha rengeteg pénzed van. Bár utóbbi esetben valójában csak külsőre változol és az nem teljes stílusváltás. Szerintem fontos a gondolkodásmód is, hiszen én eléggé máshogy gondolkodtam punkként, mint most. 

Nagyon fontos még, hogy jól érezd magad a cuccaidban és tényleg olyan képet mutass magadról, ami te vagy. Persze csinálhatod azt is, hogy az öltözködéseddel és viselkedéseddel azt mutatod, amilyen lenni szeretnél, de akkor az nem te vagy, csupán egy jelmez, amiben eltűnik az egyéniséged. 

Stílusváltásra akkor kerül sor, ha már nem érzed jól magad úgy, ahogy vagy, változtatni szeretnél, ha valamilyen okból új irányt vesz az életed. Nem tudom, ki ismeri azt a teóriát miszerint, ha egy nő frizurát vált és az minél drasztikusabb, annál nagyobb változás következik be az életében és lélekben is megváltozik. Nos, nekem ez tavaly decemberben következett be. Évekig vörös hajam volt (meg hasonlóan sötét, de extrém színű), folyton növesztgettem, már leért a vállamig. A tavalyi év nekem szívügyek szempontjából igen kalandos és mondhatni fájdalmas is volt, de egyszer csak megelégeltem. elegem lett, hogy kislánynak néznek, a sarkamra akartam állni. Anyum nyaggatott a hajam miatt, én meg gondoltam egyet, irány a fodrász és levágattam jó rövidre. Aztán irány a bolt és vettem szőke hajfestéket. A vállig érő vörös hajam leváltottam rövid szőkére (ez nagyjából azóta is megvan). Hogy történt-e valami? Igen. Megerősödtem. Eltűntek az 1-1 hónapos semmiségek, kiállok magamért és irányítom az életem. Változott a stílusom is. Felhagytam a punk dologgal, bár ez sokkal tovább tartott, mint egy hajvágás. Nekem hónapok kellettek hozzá. 
Kicsit elkalandoztam, de a lényeg, hogy akkor vált stílust az ember, ha valami újra vágyik valami változásra vagy pedig az már be is következett és nem érzi úgy okésnak magát, ahogy van.

"A stílus annyi, mint tudni, hogy ki vagy, hogy mit akarsz mondani, és fütyülni minden másra."
Kim Cattrall

1. Első lépésként tervezni kell. Gondold át, hogy milyen stílusra is vágysz. Én bogarászni szoktam képeket hozzá a neten. Frizura, ruha, cipő, smink, minden. Ha tetszik egy stílus, akkor se zárd ki teljesen önmagad, vigyél bele valamit a személyiségedből. Én például nem érzem magam punknak, de attól még szeretem az olyan holmikat, viszont imádom a nőies, kecses dolgokat is, így keverem a két stílust, meg amihez kedvem van. Mikor hogy.
Az is segíthet, ha felírod, milyen darabokat szeretnél megvenni hozzá és mik vannak már meg az új stílusod kialakításához.


2. Ha megvan az elképzelésed, akkor szelektáld ki a felesleges ruháidat. Ne legyél lágyszívű! Semmi szükséged azokra a holmikra, amiket nem hordtál már évek óta vagy csak megvetted. Nem feltétlenül kell a szemétben végezniük. Elajándékozhatod a nem használt holmijaid, a többi meg mehet adománynak vagy turiba. Hidd el, te is jobban fogod érezni magad, ha megszabadulsz a felesleges gönceidtől.

3. Ne ess kétségbe, ha kevés ruhád marad. Néhány alapdarab sokkal többet ér most, mint a "majd jó lesz még valamire" ruhák. Ha igazán egyedi stílust akarsz, készítsd magad a ruháid, nem muszáj alapjaitól, de egy kis tuningolás sosem rossz.


4. Kísérletezz! A puding próbája az evés. Úgyhogy amíg nem próbálsz fel egy ruhát, nem tudhatod, valóban szörnyű-e. Azért fontold meg a tanácsokat. Én is fogtam már mellé, pedig meg voltam győződve, hogy az a ruha jól áll. Adj időt az ismerőseidnek megszokni az új stílusod, az új külsőd, meg amúgy is, neked is kell idő hozzá.

5. Ha már egyszer váltasz, akkor változtass máson is a ruhatáradon kívül. Próbálj ki új sminket, frizurát, akár új hajszínt is. Ne légy szívbajos! A változás jó és te is felfrissülve fogod érezni magad!

6. Tartsd formában magad, esetleg adj le pár kilót, mozogj, hagyj fel valami rossz szokással, próbálj ki új dolgokat, bármi, amitől jobban érzed magad. Egy kis személyiségfejlődés pedig sosem árt.

"Az élet nem arról szól, hogy egy klón legyél. Inkább arról, hogy legyen saját, individuális stílusod. Hogy legyenek álmaid, amikben hiszel. Ne foglalkozz azzal, hogy más mit mond." Oravecz Nóra

Csak ügyesen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése